تعطیلی فروشگاه های مایکروسافت

تعطیلی فروشگاه های مایکروسافت
توضیحات محصول

تعطیلی فروشگاه های مایکروسافت یکی از اخبار جنجالی این روزهای حوزه فناوری است. این شرکت به تازگی اعلام کرد که قصد دارد تمامی فروشگاه های خود را تعطیل کرده و تنها چند مورد از آن ها را به عنوان Experience Centers همچنان فعال نگاه دارد.

در ماه های اخیر با شیوع ویروس همه گیر کرونا و نگرانی دولت ها و مردم از ابتلا به این بیماری، تمامی فروشگاه ها و اماکن عمومی تعطیل شد و شرکت های بزرگ صنعت فناوری نیز برای حفاظت از سلامتی کارمندان و پرسنل خود، تمامی رویدادهای مهم خود را لغو کرده و فروشگاه ها و همچنین نمایندگی های خود را نیز تعطیل کردند. در همین راستا، شرکت مایکروسافت نیز از ماه مارس، تمام فروشگاه های خود را تعطیل کرده بود. حال، پس از گذشت چند ماه، این شرکت اعلام کرده است قصد دارد این فروشگاه ها را برای همیشه تعطیل کند و کارمندان این فروشگاه ها نیز همچنان به فعالیت خود برای فروش محصولات به مشتریان و ارائه خدمات از راه دور فروش، آموزش و پشتیبانی محصولات ادامه خواهند داد.

تعطیلی فروشگاه های مایکروسافت برای همیشه

تعطیلی فروشگاه های مایکروسافت برای همیشه

اولین بار در سال ۲۰۰۹، فروشگاه های خرده فروشی مایکروسافت، به عنوان رقیبی برای فروشگاه های اپل دیده شدند و با ارائه ویترین مدرنی برای دستگاه های ویندوز و ایکس باکس و همچنین راهی برای پشتیبانی از مشتریان برای خرید دستگاه های خود، وارد رقابت با فروشگاه های فیزیکی دیگر شرکت های فناوری شدند. با توجه به آمار وب سایت مایکروسافت، این شرکت در حال حاضر ۸۳ فروشگاه فیزیکی در سراسر جهان دارد که یکی از آن ها نیز فروشگاهی است که در دفتر مرکزی این شرکت فعالیت دارد.

حالا مایکروسافت می خواهد تمامی ۸۳ فروشگاه فیزیکی خود را تعطیل کرده و چند فروشگاه مطرح خود را به پرچمدار را به Experience Centers تبدیل می کند. فروشگاه های باقی مانده که به Experience Centers تبدیل می شوند فروشگاه های اصلی لندن، نیویورک، سیدنی و ردموند و همچنین دفتر مرکزی این شرکت در واشنگتن هستند. شرکت مایکروسافت روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که فروشگاه های خرده فروشی خود را در سراسر جهان تعطیل می کند و بر فروش مستقیم و آنلاین در رسانه هایی همچون Microsoft.com و فروشگاه های داخل Xbox و Windows معطوف می سازد.

تلاش برای تمرکز بر فروش آنلاین

تلاش برای تمرکز بر فروش آنلاین

دیوید پورتر، معاون شرکت مایکروسافت در بیانیه ای اعلام کرد: ” اخیرا میزان فروش آنلاین ما افزایش یافته است، زیرا سبد محصولات ما شامل ارائه خدمات دیجیتالی نیز هست  و تیم بااستعداد ما موفقیت خود را در ارائه خدمات آنلاین (بیشتر از هر فروشگاه فیزیکی دیگری) به مشتریان نشان داده است. ما از مشتریان فروشگاه های مایکروسافت سپاسگزاریم که تا کنون همراه ما بوده اند و امیدواریم که همچنان به ارائه خدمات برای آن ها بصورت آنلاین و با تیم فروش خرده فروشی خود در فروشگاه واقع در دفتر مرکزی شرکت مایکروسافت ادامه دهیم. ” غول فناوری مایکروسافت همچنین اعلام کرده است که با تعطیلی فروشگاه های مایکروسافت برای همیشه، قصد دارد تا در آینده بر روی فروش آنلاین محصولات خود متمرکز شود.

این شرکت در پستر در LinkedIn نیز اعلام کرد که “در حال تغییر استراتژیکی در عملیات خرده فروشی است و این استراتژی شامل تعطیلی فروشگاه های مایکروسافت می شود.” این مرجع به همه گیری جهانی ویروس کرونا اشاره کرد و همچنین اظهار داشت که فروش آنلاین سخت افزار و نرم افزارها به ویژه برای محصولات دیجیتالی مانند مایکروسافت ۳۶۵ و بازی های Xbox Store تغییرات زیادی کرده است. یک نماینده مایکروسافت نیز در پاسخ به خبرگذاری دیجیتال ترندز تأیید کرد که به همه کارمندان این فروشگاه ها فرصتی داده می شود که در بخش های پشتیبانی از مشتریان برای فروش یا در دفاتر شرکتی مایکروسافت بمانند و برخی دیگر از خانه و به صورت دور کاری، به فعالیت خود ادامه دهند.

برای دریافت آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با ما همراه باشید.

اشتراک این مطلب در:

برچسب ها :

نظرات شما :

:: ارسال نظر