پیشرفت مطالعه 0%

فهرست مطالب

کشف دلایل رویگردانی مشتری از خدمات بانکداری با روش داده کاوی

فهرست مطالب

به این post امتیاز دهید

مقاله کشف دلایل رویگردانی مشتری از خدمات بانکداری با روش داده کاوی و ﺗﺤﻘﻴﻖ ﭘﻴﻤﺎﻳشی به تحلیل خدمات حساب های جاری بانک کشاورزی می پردازد.

کشف دلایل رویگردانی مشتری از خدمات بانکداری با روش داده کاوی و ﺗﺤﻘﻴﻖ ﭘﻴﻤﺎﻳشی
کشف دلایل رویگردانی مشتری از خدمات بانکداری با روش داده کاوی و ﺗﺤﻘﻴﻖ ﭘﻴﻤﺎیشی

هدف این تحقیق شناسایی و تحلیـل عمـده تـرین دلایـل رویگردانـی مـشتریان از خـدمات حساب های جاری بانک کشاورزی به سوی سایر مؤسـسات مـی باشـد . حـوزه حـساب هـای جاری بخشی بسیاری مهم از بازار خدمات بانکی را تشکیل می دهد که بروز نارضایتی در میان مشتریان این گروه و روی آوردن آن ها به سایر مؤسسات، هزینه بسیار سنگینی برای بانک به دنبال دارد.در تحقیق حاضر تلاش شده است تا با کمک تکنیک های داده کاوی نخست اقدام به خوشه بندی مشتریان به رده های گوناگون شده و در ادامه تأثیر عوامل مختلف بر تصمیم رویگردانی ایشان سنجش شود .

مفهوم رویگردانی مشتری

مفهوم رویگردانی مشتری

رویگردانی مشتری، عبارتی است که برای بیان از دست رفتن مشتری به علت های گوناگون به کار می رود.به بیان دقیق تر، مشتری رویگردان فردی است که در آستانه ترک سرویس های ما و استفاده از سرویس رقبا قرار دارد. رویگردانی را می توان به دو دسته رویگردانی ارادی و رویگردانی اجباری تقسیم بندی کرد.رویگردانی اجباری زمانی رخ می دهد که سازمان خود از ارائه سرویس به مشتری به دلایلی نظیر استفاده سوء از خدمات و یا عدم پرداخت صورت حساب ها خودداری کند .

 شناسایی دلایل رویگردانی مشتری

 شناسایی دلایل رویگردانی مشتری

برای شناسایی دلایل رویگردانی مشتری،نخست باید مشتریان رویگردان را از غیر آن شناسایی کرد تا بتوان علل تاثیرگذار بر آن را مورد سنجش و ارزیابی قرار داد. معیارهایی که برای این ارزیابی و مقایسه روش های مختلف به کار رفته اند،عبارت اند از؛ دقت کلی( درصد رکوردهایی که به درستی پیش بینی شده اند به کل رکورد ها)، فضای زیر منحنی ROC ، سود( تابع تجمعی از نرخ اطمینان در مسائل پیش بینی) و Lift20%( نسبت پارامتر مورد پیش بینی در 20 درصد اول نمونه های با نرخ اطمینان بالا به کل جامعه).

شما میتوانید جهت آشنایی بیشتر با مفاهیم داده کاوی،مقاله مشکلات زیر ساخت های داده کاوی را مطالعه فرمایید.

جهت دانلود مقاله کشف دلایل رویگردانی مشتری از خدمات بانکداری با روش داده کاوی کلیک نمایید.

 

[su_button url=”http://www.arianfile.ir/wp-content/uploads/Banking-services-with-data-mining-method.pdf” target=”blank” style=”3d” size=”5″ icon=”icon:download”]کشف دلایل رویگردانی مشتری از خدمات بانکداری با روش داده کاوی[/su_button]

هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 11 =