
اشتراک خدمات لجستیک در تجارت الکترونیک فرامرزی
250.000 تومان
این مقاله به بررسی چالش هایی که در تجارت الکترونیک فرامزی وجود دارد پرداخته و راه حل هایی برای کاهش هزینه های بالای لجستیک برای خرده فروشان و اعتماد سازی برای مصرف کننده ارائه داده است.
در این مقاله، ما یک طرح همکاری تجارت الکترونیک فرامرزی بین یک خردهفروش داخلی و یک خردهفروش خارجی را برای کاهش چالشهایی من جمله هزینههای بالای لجستیکی برای خرده فروشان و عدم اعتماد مصرف کنندگان به خرده فروشان خارجی را بررسی میکنیم.
تجارت الکترونیک بین المللی
رواج گسترده خرید اینترنتی، که با همهگیری COVID-19 شتاب گرفت، بسیاری از خردهفروشان را ترغیب کرد تا کسبوکارهای آنلاین خود را گسترش داده و محصولات خود را به مصرفکنندگان در کشورهای خارجی عرضه کنند. دادهها نشان میدهند که تجارت الکترونیک فرامرزی در سال 2022 حدود 22%از کل فروش آنلاین جهانی را تشکیل داده است، در حالی که این میزان در سال 2016 تنها 15%بود.
لجستیک تجارت الکترونیک
لجستیک تجارت آنلاین شامل تمامی فرآیندهای لازم برای انتقال کالاها از فروشندگان آنلاین به مصرفکنندگان است و از برنامهریزی، اجرا و نظارت بر خرید، انبارداری و حملونقل کالاها تا رسیدن محصول به دست مشتری ادامه دارد.
چالش های تجارت آنلاین آن سوی مرز
در حالی که تقاضا برای تجارت الکترونیک بین المللی به سرعت افزایش یافته است، چالشهایی برای خردهفروشان و مصرفکنندگان در این بازار جهانی پدیدار شده است. خردهفروشان با هزینههای بالای لجستیکی برای تأمین تقاضای فرامرزی مواجه هستند، در حالی که نبود اعتماد به خردهفروشان خارجی یک مسئله مهم برای مصرفکنندگان محسوب میشود.
بینشهای مدیریتی
مطالعه ما چندین بینش مدیریتی ارائه میدهد:
- اشتراک خدمات لجستیکی میتواند برای هر دو خردهفروش مفید باشد، به شرطی که هزینه خدمات در سطحی متعادل تعیین شود.
- این همکاری نهتنها برای خردهفروشان، بلکه برای مصرفکنندگان نیز مزایای قابل توجهی به همراه دارد.
- همکاری ممکن است اعتماد مصرفکنندگان به خردهفروشان خارجی را افزایش دهد.
- اگر خردهفروش خارجی تمایلی به همکاری در اشتراک خدمات لجستیک تجارت الکترونیک فرامرزی نداشته باشد، خردهفروش داخلی میتواند با ارائه برخی مشوقهای ویژه (مانند استفاده از یک مکانیزم قرارداد همکاری)، وی را به این امر ترغیب کند.
عنوان انگلیسی |
Logistics service sharing in cross-border e-commerce |
---|---|
عنوان فارسی |
اشتراکگذاری خدمات لجستیکی در تجارت الکترونیک فرامرزی |
نویسندگان |
Nevin Mutlu ,Ton de Kok ,Zohreh Khooban |
کلمات کلیدی |
اشتراکگذاری خدمات لجستیکی ,اعتماد مصرفکننده ,تجارت الکترونیک فرامرزی ,مدل انتخاب لاجیت چندگانه (MNL) ,همکاری-رقابت (Co-opetition) |
نشریه |
ScienceDirect |
سال انتشار |
2025 |
تعداد صفحات |
42 |
فرمت |
|
حجم |
2.2MB |
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.