مقاله بهبود قصد خرید سبز با استفاده از بازاریابی ویروسی

مقاله بهبود قصد خرید سبز با استفاده از بازاریابی ویروسی
توضیحات محصول

مقاله بهبود قصد خرید سبز با استفاده از بازاریابی ویروسی به بررسی یک مدل از روشهای عاطفی بازاریابی ویروسی برای افزایش قصد خرید سبز می پردازد.

در فرایند این تحقیق ، ۵۰۰ فرم به پاسخ دهندگان توزیع شد و ۳۸۴پاسخ برای آنالیز استفاده شد.
کلیه اقلام روش عاطفی بازاریابی ویروسی با روش دلفی ایجاد شد. این مطالعه نشان داد که شادی و شگفتی مبتنی بر بازاریابی ویروسی تأثیر مثبت معنی داری بر ارزش اجتماعی مصرف محصول سبز دارد.
۱. معرفی
این بدیهی است که وقتی مصرف کننده محصولی را انتخاب می کند ، این انتخاب هم اثرات مستقیم و هم غیرمستقیمی بر محیط و جامعه دارد.
امروزه ، حفاظت از محیط زیست به عنوان یک مسئله اخلاقی در نظر گرفته می شود.
در حال حاضر مفاهیمی مانند بازاریابی سبز ، محصول و فعالیتها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.
بازاریابی سبز شامل چندین فعالیت است که برای اطمینان از جنبه اصلی تبادل بازاریابی – محصول با حداقل تأثیر منفی در محیط زیست طراحی شده است.
۲. بررسی ادبیات
۱.۲ محصول سبز
محصولات سبز برای محافظت از محیط زیست تولید می شوند. این محصولات تأثیر منفی کمتری بر سلامت انسان و محیط زیست دارند. دستیابی به این مفهوم شامل زنجیره های تامین پایدار ، پایداری محیط زیست و یک محیط سبز است.
۲.۲ قصد خرید سبز
قصد خرید سبز قصد مصرف کننده برای ترجیح از یک ویژگی مطلوب زیست محیطی است.
در حقیقت قصد خرید سبز نوعی اقدام ابتکاری ، اجتماعی و اخلاقی است که منافع شخصی و اجتماعی را به همراه خواهد داشت.
۳.۲ نظریه ارزشهای مصرف و ارزش اجتماعی
نظریه ارزشهای مصرفی بر مقادیر مصرف تمرکز دارد و توضیح می دهد: چرا مصرف کنندگان کالای خاصی را خریداری می کنند یا خریداری نمی کنند.
نظریه ارزشهای مصرفی در پایه خود سه اصل دارد:
الف) رفتار مصرف کننده تابعی از مقادیر مختلف مصرف است.
ب) مقادیر مصرف در هر شرایط خرید سهم متفاوتی دارند.
ج) مقادیر مصرفی مستقل هستند.
۴.۲ احساسات بازاریابی ویروسی
اصطلاح بازاریابی ویروسی توصیف هر استراتژی است که افراد را ترغیب می کند تا یک پیام بازاریابی را به دیگران منتقل کنند.
دابل و همکاران، شش احساسات را برای انجام یک بازاریابی ویروسی موفق پیشنهاد کرد:
۱-احساسات تعجب آور ۲-شادی ۳-غم و اندوه ۴-عصبانیت ۵-ترس ۶-انزجاز
۳. مدل مفهومی و فرضیه های تحقیق
۱.۳ تأثیر احساسات بازاریابی ویروسی بر ارزش اجتماعی
بازاریابی ویروسی یکی از اصلی ترین روشهای تبلیغاتی در شبکه اجتماعی است.
استفاده از احساسات بازاریابی ویروسی ممکن است تأثیر مثبتی بر ارزش اجتماعی ادراک شده در شبکه اجتماعی داشته باشد.
۲.۳ تأثیر ارزش اجتماعی بر قصد خرید سبز
ارزش اجتماعی رضایت اجتماعی مصرف کنندگان را افزایش داده و احساسات اجتماعی آنها را بهبود می بخشد.
ارزش اجتماعی تأثیر چشمگیری در قصد خرید سبز دارد.
۴. روش جمع آوری داده ها و روش تحقیق
در فرایند این تحقیق از روش میدانی و با استفاده از توزیع فرم بین پاسخ دهندگان به جمع آوری داده ها پرداخته شد.
۵.نتیجه
این پرسشنامه با استفاده از مقیاس لیکرت پنج نقطه ای هر زمان که مناسب باشد طراحی شده و مطابق با پاسخ های مناسب برای هر سوال متغیر است.
۶.بررسی
این نتیجه سایر مطالعات قبلی در مورد عامل مؤثر در خرید سبز را تأیید می کند.
این نتیجه در راستای مطالعات بنیادی است که تاثیر نوع تبلیغات را بر روی مقادیر مختلف ارزش برند و ارزش مشتری و ارزش های لوکس تایید میکند.
۷.پیامدهای مدیریتی
این مطالعه نشان داد که اگر فعالان و بازاریابان سبز شادی و بازاریابی ویروسی را توسط شبکه اجتماعی بهبود بخشند ، می توانند ارزش اجتماعی مصرف محصول سبز و سپس قصد خرید سبز را بهبود بخشند.
۸. محدودیت تحقیق و جهت گیری های آینده
محدودیت اصلی این مطالعه در حوزه نمونه گیری است ، یعنی این مطالعه را در ایران انجام داده ایم. به دلیل تشابهات در شرایط فرهنگی ، مذهبی ، اقتصادی و جغرافیایی ، نتایج ممکن است به مناطق همجوار منتقل شود.
۹.نتیجه گیری
هدف از این مطالعه کشف احساسات بازاریابی ویروسی برای افزایش قصد خرید سبز است. این مطالعه نشان داد که بازاریابی ویروسی مبتنی بر شادی و شگفتی تأثیر مثبت معنی داری بر ارزش اجتماعی مصرف محصول سبز دارد.

دانلود مقاله بهبود قصد خرید سبز با استفاده از بازاریابی ویروسی

 

 

اشتراک این مطلب در:

نظرات شما :

:: ارسال نظر