جزوه بازاریابی و مدیریت بازار | آموزش جامع و نمونه سوالات پرتکرار

رایگان

با استفاده از این جزوه، می‌توانید مفاهیم درس را به سادگی یاد بگیرید و نمرات بهتری کسب کنید.

دسته: برچسب:
توضیحات
4.6/5 - (7 امتیاز)

جزوه بازاریابی و مدیریت بازار نوشته سرکار خانم ملیحه محمدکاشی برای شماتهیه شده است. با ما همراه باشید و این مطالب جالب و مفید را بخوانید.

مفاهیم بازاریابی و مدیریت بازار

مفاهیم بازاریابی و مدیریت بازار

بازاریابی و مدیریت بازار یکی از شاخه های مهم دانش مدیریت است که وظیفه اصلی آن شناخت نیازها و خواسته های انسانی و رفع آن ها از طریق فرآیند مبادله منابع می باشد. دانش مدیریت به یاری علم اقتصاد و با مجموعه ای از مهارت ها و دانسته ها، سعی در استفاده بهینه از منابع محدود دارد و بازاریابی نیز به تشخیص نیاز و برطرف
کردن آن به وسیله تبادل منابع همت می گمارد. امروزه دامنه بازاریابی به حدی گسترش یافته است که مدیران بازاریابی فعالیت های وسیعی را قبل از فروش و حتی تولید تا پساز فروش کاال و ارائه خدمات از خود نشان می دهند.

سرفصل های جزوه مدیریت بازار

سرفصل های جزوه

در این جزوه، مفاهیم و سرفصل های زیر به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • مفاهیم مدیریت بازار
  • انواع بازار و محیط بازاریابی
  • تقسیم بازار و تعیین بازار هدف
  • نیازها و رفتار خریداران
  • اندازه ّ گیری کمی بازار و پیشبینی فروش
  • اهداف بازرگانی و سازمان بازاریابی
  • برنامهریزی بازاریابی عمومی و بازاریابی بیمه مخصوص
  • نحوه تصمیمگیری در زمینه بازاریابی
  • تحقیقات بازاریابی
  • سیستم بازاریابی و انواع مدل های بازاریابی
  • چگونگی ایجاد خالقیت در مدیریت بازاریابی

مدیریت بازار

مدیریت بازار

ازاریابی شامل مجموعهای از فعالیت های تولیدی، توزیعی و تجاری است که کالاها را سریعتر و ساده تر به دست مصرف کننده نهایی برساند. در حقیقت بازاریابی به عنوان
یک فرآیند مدیریتی ـ اجتماعی تعریف می شود که به وسیله آن افراد و گروه ها از طریق تولید و مبادله کالا و خدمات با یکدیگر به وسیله ابزاری به نام پول و در محلی به نام بازار به تأمین نیازها و خواسته های خود اقدام می نمایند.

مفاهیم اساسی

مفاهیم اساسی بازاریابی به شرح زیر است:

  • نیاز: کمبودی است که توسط فرد احساس میشود. تئوری های مختلفی در زمینه نیاز ارائه شده است که عبارتند از: تئوری سلسله مراتب نیازهای مازلو، تئوری نیازهای آشکار ماری، تئوری ERG آلدرفر
  • خواسته: بیانگر کیفیت ارضای نیازها و مطلوبیت های دلخواه انسان می باشد. خواسته ها راه های رفع نیازها بوده، ثابت هستند. درحالیکه نیازها محدود و تقریبا ثابت هستند.
  • تقاضا: خواسته ها موقعی تبدیل به تقاضا می شوند که با قدرت خرید پشتیبانی شوند.
  • کالا: هر شیء و یا چیزی که توسط شخص یا مؤسس های تولید شده و قادر باشد، نیازهای فردی و جمعی مصرف کنندگان را برآورده سازد. کالا شامل خدمات، ایده ها،
  • عقاید، سازمان ها، مکان ها، فعالیت ها و ترکیبی از آن ها می شود. کالای ایده آل: محصولی که خواسته مربوط به نیاز خاصی را کاملا ارضا نمایند.
  • مبادله: هنگامی که مردم برای ارضای نیازهای خود در مورد خرید و فروش کالایی تصمیم می گیرند، مبادله صورت گرفته است. چهار روش مبادله به شرح زیر است: خود تولیدی، تکدی گری، متوسل شدن به روز، دریافت کالا در قبال پرداخت پول

به عبارت بهتر، این جزوه سعی دارد درباره مفاهیم پایه ای و قابلیت های مخلتف بازاریابی و مدیریت بازار آن ها توضیحات جامعی ارائه دهد. اگر شما نیز به دنبال جزوه ای کامل، جامع و روان برای مدیریت بازار هستید، این جزوه را از دست ندهید.

برای مطالعه سایر جزوه های تجارت الکترونیک همراه ما باشید.

 

نظرات (0)

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “جزوه بازاریابی و مدیریت بازار | آموزش جامع و نمونه سوالات پرتکرار”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + چهارده =